Wednesday 11 March 2015

Tips: Publish Banyak Paper Dalam Masa Yang Singkat (Part 2)


Tidak dapat dinafikan, perjalanan untuk menggapai segulung MSc dan PhD ibarat menempuh onak dan duri, meredah lautan yang dalam, merentas gunung-ganang.
Jika tidak cekal mental dan fizikal, pasti jatuh rebah, sebelum dapat menggapainya.
Tidak dinafikan juga, hanya golongan MSc dan PhD sahaja yang memahami hati dan perasaan masing-masing.

Beberapa hari yang lepas, saya telah memuat turun 3 tips kecemerlangan sepanjang pengajian MSc dan PhD.
Boleh rujuk disini:


Dan saya amat tidak menyangka ramai yang memberi feedback positif kepada saya.
Ada yang ingin berjumpa untuk membuat perbincangan secara lanjut berkenaan artikel-artikel yang saya telah publish ini. Ada yang ingin menjemput untuk bagi talk.

Saya sempat mengadakan 1 bengkel Publishing *Many Papers beberapa hari yang lepas.
Antara intipati yang dibincangkan adalah seperti bagaimanakah cara ingin menulis banyak paper dalam masa yang singkat, tips mengembangkan penulisan yang 1 menjadi 2 dan seterusnya.
Tips menghadapi viva, tips menghadiri dan memilih conference yang baik. Tips publish paper dijournal dan tips sepanjang menghadapi msc dan phd.


Bengkel yang dijalankan selama 3 jam ini, memberi impak dan kepuasan kepada peserta, Alhamdulillah. Dan beliau memberi pandangan positif kepada saya.



InsyaAllah, kami akan membuka lagi bengkel sebegini pada pertengahan
April 2015 ini.


Jika berminat:
Sila hubungi Yafeeqa Enterprise:
011-3748 9497


Sekian, Wassalam.





No comments:

Post a Comment